Pannkaksrave!

Det är nästan tomt i familjen Scott’s hus på Derwent Road. Bara jag och Emma befinner oss där (här) för tillfället. Igår var det jag, Emma och Philip. Philip, familjens 26-åriga son. Phil tyckte att vi behövde… en barnvakt. Barnvakt. Herregud. En sådan som vaktar… barn. Ja, okej då. Inte för att Philip hade brytt sig speciellt mycket om vi ställt till med värsta ravefesten (han hade nog tyckt om det). Inte för att jag någonsin skulle ställa till med någonting sådant. Inte igår i alla fall…

När jag kommer hem från Kingston (två inställda lektioner firades med en väldigt lång busstur samt ett par nya strumpbyxor) doftade hela huset pannkakor. PANNKAKOR! Lovely. Sådana har jag inte mumsat på flera, flera månader. Grädde fick jag också. Och hallonsylt. Oj, vad mycket och oj vad fort jag åt… mår lite illa nu, men ska nog lyckas få i mig efterrätt senare i alla fall. Lite pannkakor med hallonsylt och grädde kanske? 

 

 

Yo, Johnny Marr. Inte för att han har någonting med någonting i inlägget att göra. Men, ändå... Johnny Marr. 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

prova din kamera nån dag den går inte sönder om man använder den=)

2009-05-08 @ 11:25:44
Postat av: mikaelak

har jag gjort också! det är ju jag som fotograferat johnny. eller kanske inte, nä... hmm.

2009-05-08 @ 12:50:22
URL: http://mikaelagershagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0