Squeal like a badger

I helgen träffade jag lite människor. Bland annat Nick, Elliot, Grant, Ginger (som egentligen inte heter ginger, men jag uppfattade aldrig hans namn och han har rött hår, så...) samt some scottish guy som ingen förstod riktigt var han kom ifrån (jo skottland, men ingen kände honom alltså...) Nick tycker om att klättra i lyktstolpar, har sett New Order live och ville lära sig säga "squeal like a pig" på svenska. Han har nyss sett "Låt den rätte komma in" förstår ni. Jag fick förklara för honom att alla svenskar inte är mobbade blonda pojkar eller bleka vampyrflickor. Elliot gillar att säga "badger" och tipsade mig om en låt jag inte minns namnet på. Ginger sa "I prefer solo-Morrissey over Smiths" och började sjunga på "Irish blood, english heart". Grant har exakt samma musiksmak som jag, tycker om Woody Allen, citerade "Love will tear us apart" ( "why is the bedroom so cold?") och har skrivit manus till en film som heter "There's a light that never goes out". Bög är han också, såklart. 
Vi diskuterade även skillnaden mellan ironi och sarkasm "if you are a diabetic and get run over by a truc filled with insulin. that's ironic". "Did you know that the fact that you breathe actually kills you, that Alanis Morrissette song should just go like, "you breathe". När det inte diskuterades viktiga saker dansades det tango och lärdes in synonymer till att vara onykter. Ett urval: car parked, pankaked, bungalowed. 

Har tyvärr inte tagit några bilder. Minnesbilder, javisst. Men sådana är svåra att visa. Föreställ er! 


Badger and Badger. 

Also good to know: jag har ätit hela elva bananer den här helgen. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför fota du inte med den nyya...???

2009-05-05 @ 01:09:32
Postat av: Anonym

inte i min låda heller

2009-05-05 @ 01:10:45
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Just nu pågår där en tävling där man kan vinna 3500:- i presentkort.



Bli medlem här och få 25 gratis poäng: http://www.freestreet.se/?r=87

2009-05-05 @ 01:15:09
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: hyperlink

go here for the best credit report available


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0