Fred å kärlek i... Borlänge

Skolan tycker inte om mig och jag tycker inte om skolan. Inte när den ska hålla på att envisas med att tvinga mig plugga. Inlämningar, prov. Ja, gud ja. Vädret är konstigt också. Regn, inte regn, sol, ännu mera regn. 
En liten jobbig sak är att jag inte har några pengar. Alls. Överhuvudtaget. Inte som jag kan använda i alla fall. För visst finns dom på kontot, dom vill bara inte komma ut därifrån. Mina pengar verkar trivas bra där dom är, men jag trivs inte alls för pengar kan vara bra att ha har jag upptäckt. 

Efter skolan, som bjöd på ett prov i samhällskunskap, vandrades det runt en liten stund i Richmond. Jag köpte någonting att tugga på, för lånade pengar förstås. Två fina pund. "Plain yogurt breaks - delicious yoghurt flavour toppnig on a light crispy biscuit with a sultana filling" Skitäckligt. Tusan, två pund åt skogen. Nu ligger jag på minus på grund av några smaklösa kexaktiga kakor komplett med russinsörja. Får uppsöka en bank snarast och fråga vad problemet med mitt kort är, så att jag kan köpa ännu fler underliga engelska snacks. 

Annars har jag och le duck pratat lite om sommaren. Den som kommer alldeles snart. Peace and Love-biljetter har införskaffats! Det blir nog bra, tror jag. Vet till och med. Fast det kan jag ju inte, veta alltså. Vi får se, men det känns bra.
Vad som inte känns bra (på tal om festivaler) är att snart har Siesta satt igång. Vilka spelar där? Sonic Youth! Vem är inte där för att titta på dem? Jag! Det gör lite ont. Men jag ska nog överleva, den här gången också. 


Här var det tält. I Borlänge. Det blir nog roligare än vad det låter. Addera le duck och musik. Himla underbart, eller hur?


Jaha, och varför ska ni spela i HÄSSLEHOLM för? Vad sägs om London? Eller varför inte Borlänge...?!


Kommentarer
Postat av: Cilla

Pistols har redan vatt där, så de så. Å de va förra året.

2009-05-21 @ 00:09:47
Postat av: Herman

Peace and love- betyder det att man inte får ha med varken vapen å hund eller??

2009-05-21 @ 00:11:24
Postat av: mikaelak

jo, vet det. iggy också. aaaah. ska jag missa alla eller?! svara inte på det förresten. di leva kommer ju faktiskt. iggy och di leva, same same! eller... näe... fan.

2009-05-21 @ 10:02:07
URL: http://[email protected]
Postat av: Axel

trodde dileva va från gäfle,men men...

2009-05-21 @ 19:43:08
Postat av: le duckie

gaaah, eller?!

det kommer ju bli underbart! lyssnar in mig lite på lars winnerbäck "nästan perfekt" skrålar ut ur mina högtalare. eller en hög talare? jag vet faktiskt inte.

ha det gott le mix

2009-05-22 @ 14:14:21
Postat av: Anonym

jag vet en som hållt i peace&love biljetterna:Dmohhaa

2009-05-25 @ 11:11:15
Postat av: mikaelak

aaaah! jag vet också en som gjort det. inte jag, inte än. men snart så! SNART! snart ska jag även knåpa ihop en "jag vill se"-lista å skicka till dig. :)

2009-05-25 @ 22:39:15
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0