Att dricka eller att inte dricka kaffe

Ja, dålig uppdatering nu igen, förlåt och så vidare... fast varför förlåt? Min oskyldiga lilla blogg börjar kännas lite som... en plikt. Som läxor. Dom skjuter jag också upp för tillfället! Jag kan inte komma på fler onödiga saker att hitta på för att slippa sätta mig och börja plugga, därav ett litet blogginlägg!

Nu dricker jag te. Det gör jag inte alls ofta faktiskt. Faktiskt, igen. För om det är något som dricks här i England så är det väl te. En massa andra saker också, förstås. Men det är mycket te, det är det. Mitt under drickandet (av te) tänkte jag den här tanken: "det här var ju inte så  dumt". Jag har varit så anti te innan. Kaffe, kaffe, kaffe. Kaffe ska det vara. Kaffe hela tiden och mer kaffe. Ännu mera kaffe. Och så vidare (kaffe!). Men jag + en kopp och sedan en kopp till med kaffe efter klockan 21.28 resulterar i hemskt dålig sömn. Detta brukar jag dock ignorera. Kaffe, kaffe, kaffe. Gott, ju! Men! Ikväll blev det te. Efter klockan 21.28 blir det te för mig, från och med nu. Åhå, det här känns lite spännande. Det är trots allt ett stort, livsavgörande beslut jag just precis tagit. Det kommer nog att bli svårt att hålla mig borta från kaffet i början. Men klarar jag bara den första, jobbiga tiden så ska det nog gå fint. Håll dina tummar nu! För mig! 

Ja, herregud. Jag blir helt yr. Vilken enormt intressant läsning jag bjuder på idag. Det roliga är att detta var absolut inte vad inlägget skulle handla om. Inte ens i närheten. Har egentligen en massa kul att förtälja. Det får bli en annan gång, ett annat tidsfördriv för att fly jobbiga läxor och kaffesug. 


The devil! En ganska gammal bild på mig. Ser ut som att jag har två horn, tycker jag. Horn är kul. Det ser man inte ofta, inte på stan i alla fall. Inte ens här i London. Undrar när horn blir hippt? Kommer alla kanske springa omkring med horn inom en snar framtid? Bilden har för övrigt ingenting med resten av inlägget att göra. Men det har ni nog redan listat ut själva. Inte för att resten av inlägget har någon direkt handling det heller. 


Morfar. Han fyllde år för några dagar sedan. Jättegrattis morfar! Och oroa er inte, allt är i sin ordning på bilden. Även om det ser ut som att den gamle mannen stupat. Allt är i sin ordning. 



Kommentarer
Postat av: Anonym

För mycket kaffe är inte bra...

2009-04-21 @ 13:51:59
Postat av: Anonym

lalalalalalala!! vilken fin första bild! har man inte sett den hallen någonstans? typ tv eller nåt? är du hemma hos nån kändis eller nåt=

2009-04-23 @ 20:40:26
Postat av: mikaelak

hähä ank. HÄHÄ /inte gerd

2009-04-26 @ 22:05:27
URL: http://mikaelagershagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0